Warning: include_once(/home/sefarsheghaza/public_html/gameryar.com/blog/wp-content/plugins/wp-super-cache/wp-cache-phase1.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/sefarshe/public_html/gameryar.com/blog/wp-content/advanced-cache.php on line 22

Warning: include_once(): Failed opening '/home/sefarsheghaza/public_html/gameryar.com/blog/wp-content/plugins/wp-super-cache/wp-cache-phase1.php' for inclusion (include_path='.:/opt/cpanel/ea-php74/root/usr/share/pear') in /home/sefarshe/public_html/gameryar.com/blog/wp-content/advanced-cache.php on line 22

Warning: include(/home/sefarsheghaza/public_html/gameryar.com/blog/wp-content/plugins/wp-super-cache/wp-cache-base.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/sefarshe/public_html/gameryar.com/blog/wp-content/plugins/wp-super-cache/wp-cache.php on line 95

Warning: include(/home/sefarsheghaza/public_html/gameryar.com/blog/wp-content/plugins/wp-super-cache/wp-cache-base.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/sefarshe/public_html/gameryar.com/blog/wp-content/plugins/wp-super-cache/wp-cache.php on line 95

Warning: include(): Failed opening '/home/sefarsheghaza/public_html/gameryar.com/blog/wp-content/plugins/wp-super-cache/wp-cache-base.php' for inclusion (include_path='.:/opt/cpanel/ea-php74/root/usr/share/pear') in /home/sefarshe/public_html/gameryar.com/blog/wp-content/plugins/wp-super-cache/wp-cache.php on line 95

Warning: include_once(/home/sefarsheghaza/public_html/gameryar.com/blog/wp-content/plugins/wp-super-cache/ossdl-cdn.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/sefarshe/public_html/gameryar.com/blog/wp-content/plugins/wp-super-cache/wp-cache.php on line 118

Warning: include_once(): Failed opening '/home/sefarsheghaza/public_html/gameryar.com/blog/wp-content/plugins/wp-super-cache/ossdl-cdn.php' for inclusion (include_path='.:/opt/cpanel/ea-php74/root/usr/share/pear') in /home/sefarshe/public_html/gameryar.com/blog/wp-content/plugins/wp-super-cache/wp-cache.php on line 118
چگونه باتری کنترلر پلی استیشن 4 را تعویض کنیم؟ - گیمریار | اکانت بازی ps4 | کانت قانونی ps4 | اکانت قانونی ps5 | خرید پلاس هکی

چگونه باتری کنترلر پلی استیشن 4 را تعویض کنیم؟

هر وسیله‌ای که به صورت بی‌سیم کار می‌کند، از باتری برای ذخیره و استفاده انرژی بهره می‌برد. دسته پلی‌استیشن 4 که کنترلر دوال‌شاک 4 نام دارد نیز از این قاعده مستثنا نیست. البته به لطف قدرت باتری‌ای که سونی در این کنترلر به کار برده است، ممکن است پس از فاصله زمانی طولانی با علائم فرسوده شدن کنترلر رو به رو شوید؛ اما این اتفاق ممکن است دیر یا زود برای هر دارنده کنسول پلی‌استیشن 4 رخ دهد.

یکی از علائم فرسوده شدن باتری، تمام شدن زودهنگام میزان انرژی ذخیره شده در آن است. این اتفاق معمولا در طولانی مدت رخ خواهد داد، اما زمانی که پیش می‌آید، باید کم کم به فکر راه حلی برای آن باشید.

در این بین دو راه برای شما وجود دارد. یکی از این راه‌ها، خرید یک کنترلر جدید است. البته که این راه ممکن است هزینه بردار باشد.

راه دیگری نیز وجود دارد و آن هم تعویض باتری کنترلر کنسول پلی‌استیشن  خواهد بود. تعویضی که باعث می‌شود شما 70 درصد در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید.

باتری موردنظر کنترلر این کنسول باید 3.7 ولت باشد. البته دقت داشته باشید که هر باتری 3.7 ولتی نمی‌تواند جایگزین باتری کنترلر شود. به همین منظور بهتر است مدل مربوطه را از روی توضیحات پشت کنترلرتان چک کنید. به عنوان مثال بعضی کنترلر‌ها از مدل CUH-ZCT1E پشتیبانی می‌کنند و بعضی دیگر از مدل CUH-ZCT2. پس بهتر است اول از هر چیزی این موضوع را بررسی کنید.

قبل از شروع کار به این نکته توجه داشته باشید

«در یک فضا و مکان مناسب اقدام به تعویض باتری کنترلر کنید»؛ این نکته‌ای است که باید حتما قبل از شروع به آن توجه داشته باشید. یکی از دلایل آن هم فنر‌هایی است که به دو دکمه L2 و R2 وصل شده است. این دو فنر بسیار کوچک هستند و در صورت گم شدن به سختی پیدا خواهند شد. پس بسیار مواظب باشید.

آموزش مرحله به مرحله تعویض باتری کنترلر کنسول پلی‌استیشن 4

مرحله ۱: ابتدا باید 4 پیچی که پشت کنترلر دوال‌شاک هستند را باز کنید. دقت کنید، زیرا این پیچ‌ها کوچک‌ هستند. پس از باز کردن نیز سعی کنید آن‌ها را در جای مناسبی قرار دهید.

مرحله ۲: در این مرحله به کمی زور نیاز دارید. به خصوص اگر تا به حال صفحات کنترلر را باز نکرده باشید. فقط کافی‌ست صفحات را از هم باز کنید تا به سراغ مرحله بعد بروید.

مرحله ۳: حال باید با اسپاجر به آرامی صفحات کنترلر را از یکدیگر جدا کنید. برای این کار بهتر است این روند را طی کنید: مابین دو آنالوگ حرکتی، دقیقا کمی پایین‌تر از دکمه PS، درگاه یو‌اس‌بی را می‌توانید بیابید. در اولین مرحله باید اسپاجر را بین نوار نازکی که دو صفحه را از یکدیگر جدا می‌کند قرار دهید و به آرامی و با کمی زور درز این قسمت را باز کنید. سپس به سراغ دو دکمه R1 و L1 رفته از طریق درزهای آن، دو صفحه کنترلر را از یکدیگر جدا کنید.

مرحله 4: حالا می‌توانید به راحتی صفحات را از یکدیگر جدا کنید. فقط مواظب باشید، زیرا کابلی را خواهید دید که دو برد مربوط به نوارنورانی کنترلر را به یکدیگر وصل می‌کند. برای راحت‌تر شدن کار، کافی‌ست یک‌ طرف کابل را باز کنید (البته به این قسمت کابل نمی‌توان گفت و بیشتر شبیه به صفحه الکترونیکی است)؛ فقط باید طرفی که این صفحه به کنترلر وصل شده است را به یاد داشته باشید تا در انتها بتوانید باری دیگر آن‌ها را به یکدیگر وصل کنید.

مرحله 5: باتری قدیمی را از سیم‌هایش از درگاهی که به آن وصل شده است جدا کنید و باتری جدید را درست همانطور که باتری قدیمی قرار گرفته بود، درجایش محکم کنید. سپس مراحل قبل را معکوس انجام دهید تا دوباره صفحات به یکدیگر وصل شوند.

باتری‌ها اغلب می‌توانند از قبل شارژ در خود داشته باشند؛ اما اگر دیدید کنترلر روشن نمی‌شود، می‌توانید آن را به یو‌اس‌بی‌ شارژ کننده وصل کنید. فراموش نکنید که برای بهره بردن از باتری‌ها باید آن‌ها را شارژ کنید تا از راه دور بتوانید با کنترلر کار کنید.

این راه می‌تواند روش مناسبی برای جلوگیری از خرج‌های اضافه مربوط به خرید کنترلر جدید باشد. البته شایان ذکر است که اگر یک درصد تصور می‌کنید نمی‌توانید این روند را انجام دهید، بهتر است کار را به فردی که در این زمینه مهارت دارد بسپارید تا خسارتی به کنترلرتان وارد نشود.

, , , , , , , , , ,